اجرای طرح توسعه بازار کالای دانش بنیان در شهرستان سرایان و بهبود عملکرد محصول پسته، زعفران و رفع معضل دانه سفیدی انار

در راستای حمایت از محصولات و خدمات دانش بنیان و انتقال دانش و فناوری های نو به بهره برداران در سراسر کشور و ایجاد مدلهای همکاری مشترک و طرح توسعه کالاهای دانش بنیان، صندق حمایت از توسعه پژوهش وفناوری در بخش کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری شهرستان سرایان اقدام به عقد تفاهم نامه فی مابین نمودند.

  پس از عقد تفاهمات اولیه و عقد قرارداد همکاری مشترک سه جانبه همراه شرکتهای دانش بنیان، شرکت دانش بنیان از سهامداران صندوق جهت بهبود عملکرد باغداران و بهره برداران شهرستان سرایان اعلام همکاری نمود و راهکارهای فناورانه خود را جهت اجرای طرح در اختیار طرفین نمود که پس از بررسی توسط صندوقهای پژوهش و سرایان اقدامات لازم جهت عقد قرارداد سه جانبه اجرایی گردید. در راستای این قرارداد در تاریخ ۱۳۹۹/06/۰۷ با همکاری صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان سرایان و صندوق حمایت از توسعه پژوهش وفناوری در بخش کشاورزی و شرکت دانش بنیان جلسه ای با نام روز مزرعه با هدف انتقال فناوریهای نو به مزرعه و با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محل باغ آقای علی دوستی از باغداران حاضر در طرح افزایش بهره وری باغات پسته شهرستان سرایان و با حضور همکاران جهادکشاورزی و کشاورزان پیشرو و باغداران تحت نظارت صورت گرفت که در این جلسه توضیحاتی در مورد نحوه انجام پروژه توسط دکتر برزویی مجری طرح ارائه گردید همچنین مدعوین از نزدیک باغ تحت نظارت و تفاوت های بین شاهد و تیمار را مشاهده کردند. پس از آن در ساعت 11.30 جلسه ای آموزشی در بحث زعفران و راهکارهای مدیریتی افزایش راندمان تولید این محصول با حضور دکتر سالاریان و دکتر فیضی از اعضای مرکز تحقیقات ملی زعفران با حضور زعفرانکاران در محل مرکز جهاد کشاورزی آیسک برگزار گردید. در این جلسه آقای دکتر سالاریان و دکتر فیضی به ارائه دانش و اطلاعات خود در زمینه زعفران و کارهای انجام شده در مناطق مختلف کشور پرداخته و مقرر شد با همکاری صندوقهای سرایان و پژوهش و شرکت دانش بنیان به صورت ازمایشی کار بر روی چند مزرعه صورت پذیرد. در ادامه آقای دکتر برزویی مجری طرح توضیحاتی در خصوص افزایش عملکرد تولید پسته و شرح فعالیتهای انجام شده تا کنون دادند و آقای دکتر دری مدیرعامل شرکت دانش بنیان  نیز در خصوص نحوه همکاری این شرکت با باغداران و کشاورزان توضیحاتی را ارائه نمودند. در ادامه پس از پایان یافتن جلسه بازدیدهای میدانی از سایر باغات پسته تحت نظارت به همراه دکتر دری ، دکتر برزویی و مهندس شوقی مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان سرایان صورت گرفت.

در پایان نیز از باغ انار آقای سید محمد حجتی که از باغداران متقاضی جهت حل مشکل دانه سفیدی انار می باشد(از بزرگترین معضلات باغداران انار کل کشور می باشد) که با استفاده از دستورالعمل ها و نهاده های شرکت دانش بنیان اقدام به اجرای طرح در بخشی از باغات خود نمود و بخش دیگر باغ انار خود را بر اساس دستور تغذیه ای سالهای گذشته اقدام به کود دهی نموده بود که پس از بازدید و در مقایسه انجام شده بین شاهد و تیمار اثرات موثر استفاده از نهاده در برطرف کردن این عارضه کاملا مشهود بود که در تصویر قابل مشاهده می باشد.

جهت اطلاعات بیشتر به دفتر کارگزار تجاری سازی صندوق به شماره ۰۲۶۳۴۷۶۲۴۳۰ – 02634762439  تماس حاصل نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.