دکتر مجید ولدان به عنوان سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان معرفی شد

با حضور دکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان:
   دکتر مجید ولدان به عنوان سرپرست معاونت  برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان معرفی شد


جلسه معارفه سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان با حضور دکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان، دکتر رسول زارع قائم مقام سازمان ، دکتر محمودی معاون توسعه مدیریت و  منابع ،دکتر جوادی معاون پژوهش و فناوری و سایر مدیران دفاتر ستادی ، در سالن اندیشه برگزار شد.

در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات دکتر علیپور و همکارانشان در برعهده داشتن هدایت این معاونت ، طی حکمی از سوی دکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان ،  دکتر مجید ولدان به سمت سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان  معرفی شد.  
دکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان  با اشاره به وضعیت همه گیری ویروس کرونا  و تشدید فشارهای اقتصادی ، نقش تحقیقات را در ارائه راهکارهای مقابله با شرایط تحریم یادآور شد  و بر ضرورت اجرای رویکرد انسجام بخشی تاکید کرد. 
وی با قدردانی از اقدامات دکتر اسکندر زند در ایام برعهده داشتن ریاست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در ایجاد معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی، ماهیت این ساختار را در پاسخ به چالش‌های اساسی بخش کشاورزی  و تحقق انسجام برنامه‌ای مهم دانست.
رئیس سازمان  با اشاره به ماموریت های معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی، این بخش را از حیث ایجاد همگرایی بین سه حوزه مهم  آموزش ،تحقیقات و ترویج کشاورزی  کارآمد دانست و ابراز امیدواری کرد این معاونت بتواند در ارائه خروجی نسخه اثربخش در پاسخ به مشکلات بخش اجرا بیش از پیش موفق باشد.
دکتر بازرگان ضمن گرامیداشت یاد مرحوم دکتر کهرام به عنوان اولین معاون برنامه ریزی امور اقتصادی سازمان، از خدمات دکتر شجری و در ایام بر عهده داشتن مسئولیت معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی قدردانی کرد. وی با تاکید بر ضرورت توسعه کیفی مدیریت معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان از همدلی و تلاش های صادقانه همکاران دفاتر قدردانی کرد و باز چیدمان این معاونت را ضروری دانست. وی با اشاره به سوابق مسئولیتی دکتر ولدان  در راه اندازی دفتر تجاری سازی ، ایشان را به لحاظ تجربیات موفق در مسئولیت های اجرایی شخصیتی اثرگذار دانست که با تجربه و دانش تجمیعی فراوان و اشراف بر گذشته سیستم می‌ تواند در بستر کارشناسی، نوگرایی در معاونت ایجاد کند.
دکتر رسول زارع قائم مقام سازمان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه برای هم افزایی سازمان، لازم است در گشایش گره های کاری اقدام شود، خواستار از بین رفتن مرزهای غیرضروری اداری در انجام امورات معاونت ها و دفاتر سازمان شد.
دکتر زارع ضمن قدردانی از زحمات دکتر علیپور در این معاونت ، گفت: امید است با توانمندی هایی که از دکتر ولدان سراغ داریم بتوان با پشتکار و برنامه ریزی های مناسب، برای خانواده بزرگ سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی آینده خوبی رقم زنیم.

دکتر مجید ولدان به عنوان سرپرست  معاونت برنامه ریزی و  امور اقتصادی سازمان در این جلسه به تشریح  اولویت های برنامه ای مدنظر خود برای آینده کاری این معاونت پرداخت و با بیان اینکه بودجه ریزی صحیح، سبب شفافیت عملکرد سازمان خواهد شد، گفت: افزایش پاسخگویی، شفافیت عملکرد و بهبودی ظرفیت های سازمان حاصل بودجه ریزی صحیح است.

 وی توضیح داد: در گذشته به دلیل عدم سرعت در سیر تغییرات برای اداره امور، امکان اجرای برنامه هایی با روال یکسان و مطابق گذشته وجود داشت اما امروزه با سرعت تحولات، نیاز به برنامه هایی با آینده نگری برای اجرای مناسب و عقب نیافتادن از کارزار رقابت، ضروری است.

دکتر ولدان با تأکید بر اینکه در صدد خواهد بود با تلاش و رویکرد هم افزایانه، سیر برنامه ریزی و بودجه ریزی را به سمت برنامه محوری سوق دهد عنوان کرد: باید با شناسایی وضع موجود برای وضع مطلوب برنامه ریزی کرد.

وی با تاکید بر اینکه بودجه ریزی موجب شفافیت مالی، واقعی شدن هزینه ها، تخصیص بهینه منابع محدود در مقابل نیازهای نامحدود می شود. اضافه کرد: بودجه ریزی مناسب ضمن افزایش پاسخگویی و شفافیت عملکرد سازمان، ابزار کارآمدی در بهبود ظرفیت های سازمان خواهد بود.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان با تأکید بر اینکه ظرفیت های متعدد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی  در تحقق چشم انداز روشن بخش کشاورزی راهگشا است، ابراز امیدواری کرد با بکارگیری حداکثری ظرفیت های موجود، این معاونت بتواند در مسیر تحقق اهداف مدنظر زمینه تحولات رو به رشد را برای سازمان وبخش کشاورزی کشور ایجاد کند.
در پایان این جلسه با حضور دکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان حکم انتصاب دکتر مجید ولدان به عنوان سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان به وی ابلاغ شد.
روابط عمومی تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.